MXI – שיווק בדיגיטל

איך כותבים מאמר לבלוג?

שיווק בדיגיטל באמצעות תוכן או Content Marketing הוא צורת שיווק שבה משתמשים בתוכן בעל ערך ללקוח על מנת ליצור עמו מערכת יחסים. מדובר באחד מאבני הבניין של כל תוכנית שיווק וצורה זו יכולה לשמש את המותג לטווח הארוך. אחת הדרכים הנפוצות לעשות כן, זה באמצעות בלוג. ועל איך כותבים מאמר לבלוג? ננסה לענות על השאלה.

כתיבת מאמר לבלוג (או בכלל), היא אומנות מחד ותהליך הדורש תכנון מאידך. תפקיד הכותב מחולק לשניים: האחד, לגרום לקורא להגיע אל סוף המאמר, צעד אחר צעד. והשני, להניע לפעולה במידת הצורך.

בנוסף, ישנם 3 דברים עיקריים שצריך לשים אליהם לב –
1. קהל היעד – למי התוכן מיועד?
2. רלוונטיות – האם התוכן רלוונטי לקהל היעד?
3. נגישות – האם התוכן קל, בהיר ונגיש לצריכה?

נושא הכתיבה
לפני שניגשים להתחלת הכתיבה, צריך להבין מה הופך מאמר לטוב, שחייב לענות על שאלה של הקוראים או למלא איזשהו צורך עבורם. וחשוב לא פחות, לעשות זאת בצורה מעניינת. וזה לא מספיק לכתוב מעשיר, אלא צריך לעשות זאת בצורה מעניינת. במיוחד בתקופה בה המידע הפך זמין לכל ואחזקה בו אינה מהווה עוד יתרון. על כן, המאמר צריך להיות מושך ומעניין על מנת לבלוט מאחרים.

אחרי בחירת הנושא, נחליט על פורמט התוכן. כיצד נכתוב אותו. אלו נקודות עיקריות הוא יכיל. למשל: תהליכי עבודה, מקרי בוחן, ראיונות, מדריכים, השוואות ועוד, ונתכנן את המבנה שלו, מפסקת פתיחה ועד סיכום של כמה שורות, מהן הכותרת הגדולות ומהן כותרות המשנה.

טיפים: לא מומלץ לכתוב פסקאות ארוכות וללא כותרות משנה ולא לכתוב משפטים ארוכים ללא פסיקים. כמו כן, רצוי לשלב במהלך המאמר תמונות שקשורות לנושא, זה יכול לשפר את המראה הויזואלי ולתת מנוחה קצרה מהקריאה לקורא.

הגעה לקו הסיום
חלק הסיכום של המאמר, הוא הקריטי ביותר. מהסיבה הפשוטה שסביר להניח שאלה השורות שהקורא יזכור. התפקיד שלנו הוא לזקק את המסר של המאמר לכמה שורות בודדות, בתמציתיות. לספק את התובנה ממנו, או במילים אחרות מה אנו רוצים שהוקרא יבין/ייקח כתוצאה מהקריאה.

אחרי שהגענו לקו הסיום, תמיד מומלץ לתת לטקסט לנוח. שעה, שעתיים, או אפילו יום-יומיים. לחזור אליו בשלב מאוחר יותר, לקרוא מחדש ולסגור את הקצוות שנותרו. וכשהמאמר מפורסם, הגיע הזמן להפיץ אותו ולבנות אסטרטגיית הפצה ברשתות החברתיות, קבוצות וואטסאפ רלוונטיות, בין חברים, רשימת הניוזלטר ועוד.

לסיכום, כתיבת מאמר זו אומנות. היכולת לסקרן את הקורא ולגרום לו להגיע אל סוף המאמר, נדרשת תשומת לב גבוהה לניואנסים הדקיקים ובחינת בהירות הכתיבה. בנוסף, חשוב לשמור על עקביות. לדוגמא, אם ישנה הבטחה מסוימת בכותרת, המאמר עצמו חייב לקיים אותה.

קראתם מספיק? צרו קשר

צרו קשר לגבי כל נושאי שיווק העסק שלכם באינטרנט

Skip to content