MXI – שיווק בדיגיטל

מדריך אינסטגרם: איך לנהל מותג באינסטגרם

מדריך אינסטגרם: איך לנהל מותג באינסטגרם

לפני שרצים לבצע פרסום באינסטגרם אפשר ורצוי לפתוח חשבון עבור החברה או המותג שלכם במטרה להגדיל את הנוכחות שלכם ברשת אולם גם לחזק את תדמית המותג. ניתן למצוא המון דוגמאות באינסטגרם למותגים שהבינו את לנצל את הפלטרפורמה הזו לטובתם ומציגים חשבון אינסטגרם תדמיתי.

אינסטגרם מאפשרת למותג להעביר מסרים רגשיים ולהתחבר לקהל היעד שלה באמצעים ויזואליים, שיש להם אפקטיביות גדולה על הרגש ועל אופן תפיסת המותג. תמונה אחת שווה אלף מילים, ובאינסטגרם, תמונה טובה שווה אלפי שיתופים. לכן, כדי שלתמונות שלכם יהיה ערך חשוב שהן יכילו “סיפור” וישמרו על רוח הצילום באינסטגרם. גם אם המותג שלכם אינו משהו מוחשי או שניתן לצלם באופן ויזואלי, עדיין אפשר להשתמש במדיה הזו בצורה חכמה ואפקטיבית.

 

דוגמא אחת לכך היא חברת אמריקן אקספרס. איך מצלמים כרטיס אשראי? כדי להתמודד עם האתגר החברה בחרה במסר “נמצאים בכל מקום” – באמצעות חשבון האינטגרטם שלהם הם מציגים תוכן אמיתי ורלוונטי כיצד כרטיס האשראי משתלב בתחומי חיים שונים, בכל זמן ובכל מקום. העוקבים נחשפים לחדשות, עדכונים והטבות ייחודיות דרך התמונות, וכך החשבון מהווה פלטפורמה פרסומית עקיפה בנוסף על תדמיתית.
המדריך המקיף לפרסום באינסטגרם

עוד דוגמא למותג שעושה שימוש חכם באינסטגרם הוא סטארבקס. חשבון האינסטגרם שלהם מציג הווית קפה עולמית, ומראה כיצד המותג משתלב באירועי חיים קטנים כגדולים. גם כאן עושה החברה שימוש במדיום על מנת להעביר מסרים שיווקיים, אולם סיפור המסגרת מאפשר כמובן את חיזוק תודעת המותג בקרב קהל היעד.

 אינסטגרם לעסקים

אינסטגרם מאפשרת להשתמש במספר פילטרים עבור התמונות לשנות התחושה והאווירה של התמונות. במחקר שנערך על ידי Simply Measured נמצא כי 59% מהמותגים המובילים בעולם פעילים באינסטגרם. בנוסף, המחקר גם בדק מהם הפילטרים הפופלריים ביותר בקרב מותגים, ומצא כי 14% בוחרים בפילטר Lo-fi, 12% מעדיפים את Valencia, אחרי זה 11% ל-Amaro ו-9% בוחרים בפילטר Hudson .

 

5 טיפים לשימוש נכון באינסטגרם עבור עסקים

פתחתם חשבון ועכשיו אתם רוצים שלחברה שלכם תהיה נוכחות באינסטגרם?  אחרי שנרשמתם עם שם המותג או החברה, הקפידו להוסיף לוגו, קישור לאתר ולדף הפייסבוק של החברה. עכשיו מגיע החלק היותר מאתגר ולכן הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לניהול חשבון מוצלח באינסטגרם:

1.      עקבו אחרי הבלוג של אינסטגרם לעסקים, שם תוכלו לקרוא המון טיפים, דגומאות וחדשות עבור ניהול חשבון עסקי באינסטגרם.

2.      הקפידו על שילוב בין תמונות משעשעות לבין תמונות עסקיות – התמונות מאפשרות לכם לספר סיפור, ולכן חשוב להקפיד על תמהיל מגוון שמעביר את רוח המותג ולא רק תמונות מאוד שיווקיות.

3.      בססו את קהל העוקבים שלכם – נסו להגדיל את מספר העוקבים על ידי חיבור לחשבון הפייסבוק, שימוש נכון בתוויות (Hashtags) ושיתוף ומעקב אחרי פרופילים אחרים שמעניינים אתכם.

4.      טמיעו תמונות או וידאו מחשבון האינסטרם שלכם בבלוג או באתר החברה – בדומה ליוטיוב ניתן בלחיצת כפתור לשתף את התמונות או הוידאו שאתם מעלים לפרופיל שלכם בכל דף אינטרנט שתבחרו. זה מגדיל את החשיפה לחשבון שלכם.

5.      גבשו לוח זמנים לפרסום תמונות. לא צריך לפרסם תמונה כל יום, הקצב עדיין הרבה יותר איטי מטוויטר או פייסבוק. החלטו מראש על לוח זמנים להלאלת תמונות חדשות וכך תוכלו לשמור לזכור בדיוק מתי יש להלעלות תמונה חדשה לחשבון.

 

קראתם מספיק? צרו קשר

צרו קשר לגבי כל נושאי שיווק העסק שלכם באינטרנט

Skip to content