MXI – שיווק בדיגיטל

בואו נדבר על אוטומציות

“אוטומציות הן כלי עזר מרכזי למנהל השיווק, אפקטיביות וחסכון בזמן וכסף הבאים לידי ביטוי בחיבורים מהירים ובהעברת מידע בצורה נוחה וזמינות מרבית,”

אוטומציה היא אחד הכלים היעילים ביותר למנהלי השיווק בעידן הדיגיטלי ויכולה לחסוך המון זמן וכסף על ידי בניית מערך פעולות שיווק חכם ואפקטיבי, ישבנו לראיון קצר עם שלומי תמיר מנכ”ל שותף שמוביל אצלנו את התחום.

אהלן שלומי, בוא נדבר על אוטומציות. למה הן נועדו?
“בראש ובראשונה האוטומציות נועדו כדי לייעל ולהקל על כל מי שעוסק בתחום השיווק ובעבודה עם אתר באינטרנט, רשתות חברתיות ונכסים דיגיטליים נוספים. כמו גם, לחסוך המון זמן שמתבטא בכסף ובמהירות תגובה אל מול קהל היעד ולקוחות הארגון”.

שלומי מדבר על אוטומציות

מה האתגרים שאתה מזהה בהטמעת אוטומציות?
“ראשית, אפיון התהליך השיווקי והטמעת האוטומציה בו. לאחר מכן ישנם אתגרים טכניים, יש צורך לבצע חיבור בין כמה מערכות. כדוגמא, מערכת פרסום, גוגל אנליטיקס או פלטפורמת פרסום מסוימת, אל מול האתר, מערכות המדידה, מערכת דיוור ומערכת מסרונים וכמובן ,CRM שרשרת ארוכה שבסופה מגיעה ללקוח”.

מה ההבדלים העיקריים בין אוטומציות לעסק בינוני ישראלי ולחברה בינלאומית?
“ישנם הבדלים בממשקים לשפות שונות (סינית, אנגלית, ערבית ועוד..). בנוסף על כך, במדינות רבות ישנן מערכות CRM מקומיות, אך בסופו של דבר, מדובר בחיבורים של כמה מערכות שונות על גבי מגוון פלטפורמות, מניסיון גם אם זה מצריך פיתוח מותאם, הממשוק מתבצע”.

בוא נלך לפרקטיקה. על אלו כלים אתה ממליץ?
“יש המון כלים לביצוע אוטומציות וקצר הזמן מלמנות את כולם. אחד מהם הוא זאפייר (Zapier), מדובר בכלי בינלאומי שמאפשר 3,000 אפשרויות חיבור עם מיליוני אפשרויות נוספות. באמצעות זאפייר, אפשר לייצר אוטומציה בתוך דקות שיכולה לחסוך שעות בכל חודש”.

תוכל לתת דוגמא לאוטומציה שחסכה המון זמן?
“אנו משתמשים בעמודי נחיתה לטובת פרסום ושיווק דיגיטלי למוסד אקדמי גדול. כל פנייה המתקבלת באמצעות דף נחיתה או שיחת טלפון, עוברת בדיקת איכות, מופנית למערכת CRM, משם למערכות הפרסום השונות לביצוע פרסום חוזר, ולבסוף כל הפניות נרשמות במערכת אחת ממושקת באופן מסודר. כל זה נעשה במשך שלוש שנים עם אלפי פניות בחודש”.

היכן באה לידי ביטוי האוטומציה במערכת CRM ומערכות הפרסום?
“אוטומציות באות לידי ביטוי בחיבורים מהירים ובהעברת מידע בצורה נוחה וזמינות מרבית. לכן, הלכה למעשה, אפשר להזין מערכות CRM ומערכות פרסום, בצורה מיידית וגם להיות מוזנים מהם. רק אלה יכולים להפעיל, ללוות ולבצע תהליך שיווק דיגיטלי בצורה טובה, חכמה, מהירה ויעילה יותר”.

טיפ או שניים למנהל השיווק – איך לגשת לאוטומציה שנחשבת למילה גדולה ומסורבלת?
“אכן עולם האוטומציות נחשב באמת לעולם גדול ואפילו קצת מסורבל, למי שאינו מכיר ובקיא. כאמור, ישנם אלפי חיבורים ומיליוני אפשרויות. הטיפ הראשון שלי הוא שצריך להגדיר, קודם כל, מה אנו רוצים להשיג מהתהליך. מכאן, אפשר לחבר בין המערכות ולהוציא זאת לפועל, וכמובן ללמוד את זה, כי זה רק נשמע גדול ומסורבל אבל ממש קל ונוח”.

מקסי סייט הינה סוכנות שיווק דיגיטלי שבונה אסטרטגיה שיווקית לחברות ועסקים בישראל כבר 17 שנה.

קראתם מספיק? צרו קשר

צרו קשר לגבי כל נושאי שיווק העסק שלכם באינטרנט

Skip to content