MXI – שיווק בדיגיטל

הכירו את וויבו הרשת החברתית המובילה בסין 

 

הכירו את וויבו, הרשת החברתית המובילה בסין

מדיה חברתית הפכה להיות כלי שיווקי מרכזי בסין, ואפקטיבית במיוחד עבור חברות בינלאומיות. Weibo, שילוב בין טוויטר לפייסבוק, מאפשר להגיע לקהל היעד הנכון, ליצור חיבור הדוק עם המותג ולהגדיל את המכירות. אם חדירה לשוק הסיני היא בגדר חלום מבחינתך, אנו מזמינים אותך לשיחת ייעוץ כדי לראות בדיוק איך עושים את זה!

 ————————————————————————————

סין. עם אוכלוסייה של יותר ממיליארד וחצי איש, סיכוי גדול שקהל היעד שלך נמצא שם, גם אם העסק עצמו ממוקם בישראל. השאלה הגדולה היא איך נכנסים לשוק האדיר הזה? איך מצליחים לחדור את החומה הסינית?

בגלל שהגישה הניהולית צריכה להיות כזו שלוקחת בחשבון את הייחודיות של השוק הסיני, צריך לעשות התאמות רבות על מנת להצליח וליהנות מהפירות. התרבות העסקית הסינית שונה מאוד ממה שאנחנו מכירים בארצות מערביות כמו ארצות הברית ואירופה, בכלל זה הפוליטיקה, החוקים, המבנה הכלכלי והקודים התרבותיים משפיעים.

אבל לא רק מחסום התרבות הוא אתגר, כמעט כל הפלטפורמות השיווקיות בסין מבוססות על ממשקים סיניים שאינם מוכרים למשווק המערבי. במקום פייסבוק, גוגל וווטסאפ תצטרכו לעבוד עם וויבו, באיידהו וווי- צ’ט. חוסר ההיכרות עם הפלטפורמות השיווקיות הביא לכך שחברות רבות ניסו מהלך כניסה והפסיקו באמצע כי התוצאות פשוט לא עמדו בציפיות או במידת ההשקעה. אז איך עושים את זה בפועל? מפרקים את העבודה לארבעים לשלבים מרכזיים: ניתוח, גיבוש אסטרטגיה, הוצאה לפועל, בקרה ומדידה.

 

למה המדיה החברתית כלכך חשובה בסין?

סין היא המובילה בעולם במספר המחשבים האישיים, והאינטרנט נגיש למרבית האוכלוסייה. עובדה זו הופכת את השיווק באינטרנט לכלי היעיל והמשתלם ביותר עבור המפרסם הישראלי המעוניין להיכנס לשוק הסיני.
הסגנון השיווקי הסיני כמו גם הטעם העיצובי שם שונים מאוד ממה שמוכר במערב. לפני שמתחילים את עבודת השיווק באינטרנט חשוב ליצור נוכחות אינטרנטית בהתאם לקוד התרבותי הסיני, ולעצב אתר אינטרנט המאופיין בדיוק עבור הסינים, בשפה הסינית כמובן.

אחרי שכבר יש לחברה אתר אינטרנט סיני מותאם מבחינה עיצובית ותרבותית, עולה השאלה איך מפרסמים ואיפה. על פי התרבות הסינית, לפני שמקבלים החלטה אם לבצע קנייה או לא רצוי מאוד לקבל המלצה אישית ממכר או חבר. עובדה זו הופכת את המדיה החברתית לכלי הכי ידידותי למשווקים זרים המעוניינים להציג את המוצרים שלהם לראשונה בסין.

אז מה זה בעצם וויבו?
המיקרו-בלוג מאוד פופולארי בסין, ובמקום טוויטר המוכר לנו במערב, בסין אתר המיקרו-בלוג הפופולארי הוא Sina Weibo. ווייבו בסינית משמעה מיקרו-בלוג, וישנם עוד כמה אתרים שעוסקים בכך (לדוגמא Sohu Weibo, NetEase Weibo, Tecent Weibo) אבל מכיוון שהאתר של SINA פופולארי כל כך נהוג לקרוא לו רק וויבו ולא סינה וויבו. האתר הינו מעין שילוב בין פייסבוק לטוויטר עם מעל 30% ממשתמשי האינטרנט בסין רשומים! הלקוחות מחפשים המלצות ב-Weibo ועולים שם דיונים על המוצרים השונים, תמונות של המוצרים שנרכשו, מחירים וכו’. באמצעות המדיה החברתית ניתן ליצור עניין חברתי ולהעלות את המוצרים לתודעה של קהל צעיר, שמפנה את הלקוחות אל אתר המכירה. החוקים שם דומים לחוקי ניהול מדיה חברתית כפי שאנו מכירים במערב, כלומר רצוי להימנע מקידום מכירות אגרסיבי ולמתמקד בתוכן מעניין, הדרכות, סרטונים וחומר ויראלי שכיף לשתף.

 

 עמוד הבית של וויבו

ניהול של דף Weibo אינו עבודה פשוטה. ראשית כל התוכן צריך להיות בסינית כמובן, ולהציג תוכן מעניין ורלוונטי. הסינים אוהבים לראות סרטונים מושקעים עם דמויות ושחקנים מוכרים, וזה כמובן דורש השקעה גדולה בהפקה של סרטונים כאלו. כמו כן, עיקר העבודה היא ביצירת דיונים, ניהול התגובות ושיתופי פעולה עם בלוגים אחרים עתירי קהל לחיזוק הוויראליות של התכנים.ן

איך הפך וויבו להיות המקפצה השיווקית של חברות זרות בסין?

וויבו היא אחת מהרשתות החברתיות עם סיפור ההצלחה הגדול מכולן. מאז הושקה באוגוסט 2009 נמצאת הפלטפורמה הסינית למיקרו-בלוגינג במסלול גדילה מתמדת. המספרים על הערוץ השיווקי הזה באמת מדהימים:
– 600 מיליון משתמשים רשומים
– 129 מיליון משתמשים פעילים מידי חודש
– 61.4 מיליון משתמשים יומיים
– 100 מיליון פוסטים ביום
– כניסות לרשת מיותר מ-190 מדינות ברחבי העולם

עם כל כך הרבה משתמשים פעילים בוויבו, חברות רבות התאימו את הפעילות השיווקית שלהם במדיה החברתית על מנת שתגיע ותניע את הקהל העצום הנמצא שם. חברות זרות מחוץ לסין לא טמנו ידן בצלחת ורצו גם הן חתיכה מהעוגה ולכן החלו לשלב את הרשת בתמהיל אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלהן. ניתן למנות את יוניליוור, קוקה-קולה, לואי ויטון ועוד בין החברות הבינלאומיות שניתן למצוא היום בוויבו. כולן רואות ברשת ככלי שיווקי מרכזי להגדיל את הנוכחות שלהן בסין ולהבין יותר את התרבות, האנשים והעדפות הלייף סטייל שלהם.

הפוטנציאל בוויבו
לוויבו יש פוטנציאל אדיר לחברות שרוצות לחדור לשוק הסיני, מכמה סיבות:
1. כמות אדירה של משמשים פעילים – ווייבו היא הרשת החברתית הפופולארית ביותר בסין, וחשוב לזכור שפייסבוק וטוויטר אסורות לשימוש בסין.
2. חווית מדיה עשירה – ניתן לשלב ברשת גם סרטונים ותמונות מה שכמובן משפר את חווית המשמש ועוזר לחברות להעביר את המסר שלהן בדרכים יצירתיות.
3. פרסום – 75% ממשתמשי וויבו לא מתנגדים לראות פרסומות בפיד שלהם ויותר מחצי מהם מקליקים על פרסומות.

 

רשת חברתית עם תוצאות מוכחות

הנה כמה דוגמאות למותגים זרים עם פעילות מונחית תוצאות בווייבו שהצליחו להגדיל את החדירה שלהם בסין ולהגדיל את המעורבות של קהל היעד:

Tourism New Ziland

חברות בינלאומיות רבות טעמו מטעם ההצלחה של הרשת המצליחה ביותר בסין. בשנת 2011, חברת התיירות של ניו זילנד החתימה את השחקנית הסינית עטורת הפרסים יאו צ’ן (Yao Chen) בתור שגרירת המותג שלהם בסין. בזמנו היו לה 40 מיליון עוקבים בוויבו. במהלך סיבוב הופעות בניו-זילנד היא העלתה פוסטים אודות המדינה ברשת החברתית. זה הביא לכחצי מיליון ביקורים למיניסייט שהוקם עבור הקמפיין, עם תמונות של השחקנית, סרטונים שלה וחבילות טיול לניו-זילנד. העלייה בטארפיק הביאה לכמעט 20 אלף הפניות. על פי סוכנות התיירות של ניו זילנד, הפעילות במדיה החברתית העלה את התדמית של המדינה בעיני הקהל הסיני ועודדה אותם להזמין חבילות טיול.

השחקנית יאו צ’ן מובילה בוויבו

דורקס
דורקס הינו מותג בריטי של חברת SSL INTERNATIONAL. המותג נכנס לסין בשנת 2007 והפך להיות המוביל בסין תוך שנתיים בלבד. לדורקס יש דף וויבו עם יותר ממיליון עוקבים בו ניתן למצוא מאמרים, בלוגים, תמונות, סרטונים ועוד. בניתוח מתוך מחקר שנערך על הפעילות של הדף במהלך שבועיים בשנת 2012 נמצא שדורקס העלו 139 פוסטים. מתוכם, 46.7% היו מסרים מבדרים (תמונות/סרטונים), 12.1% שיתפו מידע רפואי או מידע רלוונטי ורק 2.2% היו הצגה של מוצרים חדשים או קידום מבצע. 21.5% ניסו לעודד אינטראקציה עם העוקבים, 10.1% הציעו קופון ו-5.7% הביעו מסרים רגשיים. הניתוח מצא שמרבית העדכונים משכו כמות גדולה של ענין עם מספר גדול של תגובות ושיתופים ואינטראקציה בין המשתמשים עצמם. ל-70 פוסטים היו יותר ממאה תגובות, ו-85 פוסטים שותפו יותר מ-500 פעמים.

לנקום

חברת הקוסמטיקה הצרפתית היא מובילת שוק בסין וחייבת חלק נכבד מההצלחה שלה למדיה החברתית. בדף הוויבו שלה החברה יוצרת האשטאג סביב נושא ספציפי על מנת להעניק טיפים ומידע על מוצרי איפור, סטייל ואיך להשתמש נכון במוצרי החברה. מרבית הפוסטים שלהם זוכים למאות תגובות ושיתופים.

 

 הדף העיסקי של לנקום בוויבו

יוניליוור
דף הוויבו של יוניליוור מלא במידע. ניתן למצוא בו פוסטים על פרויקטים חברתיים שהחברה מעורבת בהם, כמו למשל התמיכה שלהם בבתי ספר נתמכי סעד או אודות יוזמות ידידותיות לסביבה. יוניליוור גם משתמשת בדף להכריז על מוצרים ועל מבצעים.

עם וויבו גם החברה שלך יכולה להצליח בסין
עיקרון בסיסי להצלחה בוויבו הוא חוק הזהב של המדיה החברתית: דע את הקהל שלך. חברות חייבות לעשות שיעורי בית אודות הצרכן הסיני ולגלות מה הוא אוהב, מה מניע אותו, מה השאיפות שלו והמידע שהוא רוצה לקבל. ההשקעה הזו תחזיר את עצמה באמצעות טארפיק מוגבר ונראות משמעותית במדיה החברתית בסין, מה שכמובן יוביל לעלייה במכירות. אז אם היעד הבא שלכם הוא לפעול בסין, נשמח לייעץ לכם כיצד ליצור נוכחות דיגיטלית בסין ולהקים נכסים אינטרנטיים שישרתו את הפעילות העסקית שלכם!

אם אהבת לקרוא את המאמר הנ"ל, כדאי לקרוא

3 טיפים ישומיים ל 2020

3 טיפים ישומיים ל 2020

3 טיפים ישומיים ל 2021 קצת לפני שאתם סוגרים את התוכנית השיווקית האסטרטגית לשנת 2021 אנו רוצים לספר לכם על שלושה מהלכים בדיגיטל פורצי דרך

קראו עוד

קראתם מספיק? צרו קשר

צרו קשר לגבי כל נושאי שיווק העסק שלכם באינטרנט

Skip to content