MXI – שיווק בדיגיטל

Tripadvisor – שיווק העסק באמצעות טריפ אדוויזר 

 

Tripadvisor – שיווק העסק באמצעות טריפ אדוויזר 

למי שלא מכיר את ה TripAdvisor, אז רק נאמר שכבר שנים הוא נחשב כאתר התיירות המשמעותי ביותר ברשת. באתר אפשר למצוא המלצות תיירות לכל יעד שניתן להגיע אליו על פני כדור הארץ. בכל יעד תמצאו רשימת דירוג של מלונות מסעדות רשימת אטרקציות תיירותיות ועוד. גם בארץ עסקים הבינו שעל מנת למשוך תיירים מחו”ל עליהם להופיע במקום גבוה בדירוג בתוך טריפ אדוויזר. לחברה יש כמובן אתר עשיר עם מידע רב, כמו גם אפליקציות למגוון המכשירים. באתר טריפאדוויזור תוכלו לדרוש את השליטה על העסק שלכם.

שיווק מסעדות, בתי מלון, ועוד אטרקציות לתיירים באינטרנט באמצעות TripAdvisor.

איך עובד הדירוג של טריפ אדוויזר?

בדומה לשיטת הדירוג של גוגל, ישנם מספר פרמטרים אשר לכל אחד מהם משקל מסוים, שהשכלול שלהם קובע את המיקום בתוך האתר, לכן כאשר אנחנו נבדוק דירוג של המסעדות בתל אביב, לא בהכרח מה שנחשב המסעדה הטובה ביותר תהייה זו שמדורגת גבוה בדירוג.  הפרמטרים השונים שיכולים להשפיע על הדירוג של המקום נבנים מכמות הביקורות שהמקום מקבל, שכלול הציונים שהגולשים נותנים למקום, כמות התוכן שהועלתה על ידי הגולשים (וגם בעל העסק יכול לשתף תוכן שלו), וכמות האנשים שקראו את הביקורות של הדף עצמו. בניגוד לגוגל ופייסבוק שבהם נוכל לדחוף למעלה את התוכן שלנו באמצעות תוכן ממומן, מערכת טריפ אדוויזר עובדת על מודל בו האמינות שלהם כממליצים מונחת על הפרק, לכן היא לא מאפשרת לנו לשלם לה על מנת להיות ראשונים בקטגוריה שלנו.

אנו יכולים לבצע זאת עבור העסק שלך,השירות כרוך בתשלום

אז איך אפשר להתקדם בדירוג? שיווק באמצעות טריפ אדוויזר

יש מספר פעולות שיווק שעלינו לעשות, כמובן שהראשונה והחשובה מכולם היא עידוד מבקרים לרשום ביקורות באתר. כתבה זו תכיל מספר המלצות כיצד אפשר לשפר זאת ולעודד אנשים לתת ביקורת לעסק שלנו.

הדרך המסורתית לעודד אנשים לרשום ביקורת על העסק היא פשוט לבקש מהם, כן ככה בלי התחכמויות מיותרות, למשל אם אתם מסעדה וזיהיתם תיירים מחו”ל בקשו מהמלצר לראות מאיפה הם שמעו על המסעדה? ואם אתם רואים שהם נהנים מהערב, תבקשו מהם בנימוס לרשום ביקורת בטריפ אדוויזר, אתם תתפלאו כמה לקוחות יעזרו ויפרגנו לעסק שלכם כאשר הם עברו חוויה טובה (ולעיתים הם להוטים יותר להעלות ביקורת אם הם עברו חוויה רעה, בהמשך נגיע למה עושים כאשר כתבו עלי ביקורת רעה). לאחר שביקשתם מהם לפרגן תתנו להם עוד פינוק קטן, זה עוד ישתלם לכם.

לגבי הביקורות חשוב לציין שטריפ אדוויזר עובדת בשמונה שפות שונות ובאופן מפתיע עברית ביניהן. לכן רצוי לא להזניח את הקהל הישראלי ולעודד גם המלצות בשפה העברית, אך מכיוון שבחו”ל טריפ אדוויזר מצליח יותר, צפוי שרוב הביקורות באתר לא יהיו בעברית.

הוסיפו קישור לפייסבוק

טריפ אדוויזר מאפשרת לכם לשים תוסף מובנה בעמוד הפייסבוק שלכם שיקשר לעמוד שלכם בטריפאוויזר, שהמטרה היא לעודד את הגולש לרשום ביקורת ולצפות בביקורות שגולשים אחרים רשמו על העסק שלכם. ממליצים בחום לעסקים לעשות זאת.

הוסיפו ווידג’טים של טריפ אדוויזר לאתר שלכם

טריפ אדוויזר מאפשר לכם להוסיף שמונה סוגים שונים של ווידג’טים לאתר שלכם, מטרתם מן הסתם לעודד אנשים לכתוב ביקורת על העסק שלכם. אני אתן סקירה חלקית.

כפתור שמקשר לעמוד שלכם שמראה שאתם עסק שמדורג בטריפ אדוויזר.

תוסף שמתחיל למעשה את תהליך הביקורת ומקל על הגולש לכתוב אותה.

כפתורים שניתן לשלב בשלל רשתות חברתיות, עליכם לבחור את סוג האייקון הרצוי, את הגודל, ולהשתיל את הפיקסל במקום הרצוי.

“תג בראבו” תוסף שמראה כמה אנשים העניקו לעסק שלכם ציון של חמישה כוכבים.

זו רק רשימה חלקית של ווידג’טים שטריפ אדוויזר נותנת לכם, יש עוד מגוון תוספים שניתן לעבוד איתם.

Tripadvisor Review Express

למעשה מדובר בשירות דיוור שמטרתו לעודד לקוחות שהיו כבר בעסק שלכם לכתוב ביקורת עליכם, אך על מנת להשתמש בשירות הזה עליכם לאסוף כתובות דואר אלקטרוני של לקוחות, אך כיום עסקים רבים בתחום התיירות אוספים מהלקוחות דואר אלקטרוני בזמן ההרשמה/ הזמנה לעסק. חשוב לציין כי על מנת שתוכלו לשלוח לאנשים דואר מסוג זה עליכם לבקש את רשותם בזמן ההרשמה.

לטענת טריפ אדוויזר שימוש ב- Review Expressיכול להעלות ב-30% את כמות הביקורות על העסק, מניסיון שלנו המספר בפועל נמוך יותר (אם כי לא בהרבה) אך אין ספק כי השירות הזה נהדר ומשפר משמעותית את כמות הביקורות עליכם.

שימו כרטיס של טריפ אדוויזר בעסק

טריפ אדוויזר נותנת לעסקים חדשים מתנה של 100 כרטיסי ביקור של ”Write a review, ממליץ לכם לגבות את הכרטיס ולשים אותו בקבלה. בינינו, להזיק זה לא יזיק, ואתם גם ארבעה או חמישה לקוחות רשמו בזכות זה ביקורת זה כבר שווה את זה. בנוסף אפשר לקנות באתר של טריפ אדוויזר מעטפות, מדבקות, ושלל אביזרים עם הלוגו שלהם, ובתוספת תשלום אפשר ליצור מדבקות או כרטיסים שיכילו את גם את הלוגו של העסק שלכם.

מה עושים אם כתבו על העסק שלי ביקורת רעה?

קודם כל, על כל עסק שמופיע באינטרנט יהיו גם ביקורות רעות, לכן לא צריך להתרגש אם מישהו “לכלך עליכם באפליקציה”, הפלטפורמה של טריפ אדוויזר מאפשרת לכם לנהל דו שיח עם הגולשים, אל תתעלמו מביקורות רעות, צרו קשר עם הלקוח ונסו להבין מה היו טענותיו או מהיכן חוסר שביעות הרצון שלו בעת הביקור בעסק? ואיפה לדעתו ניתן לשפר את החוויה עבורו ועבור לקוחות עתידיים. ניתן אפילו להגיב בצורה שבה כל הגולשים רואים את התגובות של העסק אל מול הלקוח, אך כאן לדעתנו כל מקרה לגופו.  הערה נוספת היא אל תנסו לרמות את המערכת ולהעלות בעצמכם ביקורות, המערכת מצליחה לזהות ביקורות שאינן אמיתיות, ובנוסף ונותנת משקל גבוה יותר לאנשים בעלי ותק באתר ולכאלה שנתנו ביקורות רבות בעבר.

כדי להצליח עם כל עסק, במיוחד בפלטפורמות החדשות, כדאי לבצע בצורה טובה ואמיתית ניהול רשתות חברתיות, כך שהעסק יופיע בכל המקומות בהם יש סיכוי שמשם יגיע הלקוח הפוטנציאלי.

לסיכום- אז מה למדנו על שיווק בטריפאדוויזר?

זו הייתה רשימה חלקית של דברים שניתן לעשות על מנת לשווק את העסק בטריפ אדוויזר, ניתן למצוא באתר האינטרנט שלהם מדריכים שונים שיעזרו לכם לקדם את העסק באתר. בנוסף תוכלו למצוא מדריכים שונים גם ב-YouTube אין ספק כי בשנתיים שלוש האחרונות טריפ אדוויזר יכולה ליצור כמות לא מבוטלת של לקוחות לעסק שלכם.

מקסי סייט מתמחה בשיווק ופרסום באינטרנט על שלל הפלטפורמות הקיימות, יש לנו התמחות רבת שנים בתחום התיירות, כולל שיווק בטריפ אדוויזר, לכן אם ברצונכם לקדם את העסק שלכם צרו קשר עוד היום.

קראתם מספיק? צרו קשר

צרו קשר לגבי כל נושאי שיווק העסק שלכם באינטרנט

Skip to content