MXI – שיווק בדיגיטל

עולם הפרסום והחיבור בין גוגל, פייסבוק ו Nvidia - שלמה תמיר
בערוץ 10 - ערוץ הכלכלה

המעבר בין עולם לפני 6 שנים בו 90% מהמעבדים וכח המחשוב היה במחשבים אישיים ורק כ10% היו מעבדים מהירים בדאטה סנטרס, לבין המצב היום שהוא הפוך ורוב כל המחשוב והעיבוד מבוצע ע"י מעבדים מהירים אשר נמצאים בדאטה סנטרים.


עולם הפרסום נהנה מאוד מכל הקדימה שחברת Nvidia יצרה עבורם, מחשוב מהיר מאוד שעוזר לפלטפורמות הפרסום לייצר חיבור נכון יותר בין הפרסום למשתמש ואני אסביר
זה ממש חשוב כשמסתכלים על מה שקורה ברחבי העולם וחוזרים לעקרונות הראשוניים של מה שקורה במדעי המחשב ובמחשוב, יש שלושה דברים שקורים.

שלמה תמיר בערוץ 10 - ערוץ הכלכלה

על המגמות האלה דיבר השבוע שלמה תמיר, מנכ״ל MXI, שהתארח בתוכנית "הדבר הבא" עם דני רופ בערוץ הכלכלה של ערוץ 10. השיחה עסקה בשינויים בעולם הפרסום, כאשר ענקיות הפרסום גוגל ופייסבוק עושות שימוש רב בכח המיחשוב הרב אשר מתבצע באמצעות מעבדים של אנבידיה במרכזי נתונים הפזורים ברחבי העולם.

הדבר הראשון הוא חוקי מורס

כולנו יודעים שחוקי מורס עושים את שלהם והיכולת שכמות הביקוש למחשוב לעומת כמות החישוב שאנחנו יכולים להפיק ממחשוב למטרות כלליות היא באמת מאתגרת, ולכן העולם עובר למחשוב מואץ כבר זמן מה, חברת Nvidia דוחפת את זה כבר למעלה מ-20 שנה. הנה נתון סטטיסטי מאוד מעניין. אני מעריך שהיחס במחשוב-על לפני שש שנים, מעבדים רגילים היו כ 90% מסה"כ כל המעבדים בעולם. כ 10% שהם כ 500 מחשבי-העל המובילים בעולם. לפני שש שנים, פחות מ-10%, ובינתיים, מחשוב מואץ עבר מ-10% ל-90% עכשיו. אפשר לראות את נקודת המפנה הזו, המעבר במחשוב בעל ביצועים גבוהים ממחשוב למטרות כלליות ועד למחשוב מואץ, ובכן, אחד הדברים עתירי הנתונים והחישוב האינטנסיביים ביותר שהעולם עושה בענן, עיבוד הנתונים הזה הוא כמה מאות מיליארדי דולר של חישובים שנעשים רק על תהליכי נתונים גולמיים ואין קשר לזה שאני רואה רק מסגרות נתונים של עיבוד מלא, כמו בחברות עם השמות שכולם כבר מכירים, הכתובות שלהם, הגיל שלהם, המקום שבו הם גרים, כל הזמן האימרה שידע שווה כוח וכוח שווה כסף, נכון יותר מתמיד, אז אפשר לנסות לחשוב כמה כסף הם מרוויחים, כל זה יושב במסגרת נתונים, מסגרת הנתונים הזו מניעה את העולם, בין אם זה בנקאות, כרטיסי אשראי, מסחר אלקטרוני, או עולם הפרסום הדיגיטלי הכל, החל מהמלצות על פרסומות, הכל מונע ממסגרת הנתונים הזו, מסגרת הנתונים הזו עולה מאות דולרים למחשב, וזה הדבר מספר אחת.

הדבר השני הוא יצירתי

15 השנים האחרונות נקראות מערכות המלצה של רקסוס מלשון של המלצות מותאמות אישית, איך אנחנו יודעים איזה מידע להמליץ לנו בפיד החברתי, איך אנחנו יודעים איזה מידע להמליץ למישהו, איזה ספר להמליץ, איזה סרט להמליץ? העולם הוא כל כך ענק בלי מערכת המלצות, שלטלפון הקטן מאיתנו לא יהיה סיכוי לראות את המידע הנכון. ש-rexes הוא המנוע של האינטרנט כיום, והוא הופך לבינה מלאכותית גנרטיבית. פעם הוא רץ על מעבדים, עכשיו הוא רץ על כרטיס מסך.

הדבר השלישי הוא הכרה וההתחזות לבני אדם

אם רק מסתכלים על שתי היישומים האלה, חברות אינטרנט רבות יכולות לבנות מספר עצום של מחשבי-על עם כרטיס מסך, פשוט עושים את זה. כמובן שזה יוצר את ההזדמנות השלישית, שהיא בינה מלאכותית ג'נרטיבית. זה חברות ויישומים כמו גרוק ,OpenAI, Anthropic, Gmini של גוגל, הAGI הבינה המלאכותית הג'נרטיבית יושבת מעל כל זה. אבל אל תשכחו לחשוב על מה שקורה למעלה, מתחת למה שכולם רואים כבינה מלאכותית היום. יש תנועה שלמה של מחשוב, ממחשוב כללי לחישוב מואץ. ואם רק ניקח את זה בחשבון, תגיעו למסקנה שמה שנותר כדי להניע את הבינה המלאכותית הג'נרטיבית המהפכנית הזו הוא לא רק פחות משמעותית ממה שחשבתם, וכל זה מוצדק.
כל העולם נשען על יכולות מחשוב אלה, חברות שעובדות עם מידע ענק צריכות כח מחשוב ענק ולכן נעזרות בכל משאב וגישה אל מחשבי העל הללו.

מה שמחזיר אותנו לעולם הפרסום

עולם הפרסום עושה שימוש בהמון מיידעים שמועלים אליו ואותם הוא מנתח וכך הוא מכיר את המשתמשים ואת החברות המפרסמות, מערכות הפרסום כל הזמן מנסות לייצר ערך, הערך הגבוהה ביותר אותן הן מנסות לשרת הוא בכך שהן יביאו למפגש בין צורך מצד הלקוח לבין פתרון מצד המפרסם, זה נקודת הזהב של כל עולם הפרסום. והמחשוב המואץ רק עוזר להתקרב לנקודה זו עוד ועוד.
באותו נושא, לאחרונה גוגל השיקה את ג'מיני 3, נראה כמו שלב נוסף בהתפתחות של מערכות גוגל, אך החידוש הפעם הוא המעבדים שגוגל עשתה בהם שימוש, ג'מיני 3 עושה שימוש במעבדים שגוגל פיתחה בעצמה והחידוש הפעם שהיא שולטת ומנהלת את כל התהליך משלב הייצור ועד שלה התוכנה והמגע עם הגולשים.
בנוסף לכך, אני לא חושב שיש חברה נוספת עם כל כך הרבה דאטה כמו גוגל, מערכות מייל, כל האתרים מאונדקסים, מסמכים, סרטוני יוטיוב, גוגל מפות ועוד שלל כלים שכל העולם עושה בהם שימוש. כך שהיתכן והפריצה עם ג'מיני 3 תעביר את גוגל למקום של הובלה במקום היגררות כמו שנראה שהיה עד עכשיו.
וכמובן שחיבור מערכות ה AI של גוגל ובעולם הפרסום בו גוגל הינה מערכת פרסום מהגדולות בעולם יהיה חיבור מעולה לטובת המפרסם והצרכן וכך היא תביא ערך גדול יותר לטובת כל הצדדים.

מצב AI

כבר היום בחיפוש אורגני, גוגל מציגה מצב AI, מצב שבו היא מפעילה AI כדי לתת תשובות בנוסף לתוצאות חיפוש, כך שהגולש יוכל לבחור כבר בהתחלה תשובת AI או למצוא את התוכן שרלוונטי לו באמצעות תוצאות החיפוש והקישורים לאתרים השונים.
מהצד של פייסבוק
ממש בימים אלה פייסבוק השיקה מערכת AI חדשה, מערכת "אנדרומדה" (Andromeda) היא מנוע ה-AI החדש של מטא שנועד לשפר באופן דרמטי את ההתאמה האישית של המודעות. היא מעבירה את עיקר המאמץ מטרגוט קהל לגיוון קריאייטיבי במודעה עצמה.
פייסבוק מציינת שלא כדאי לצפות לניסים, כי המערכת החדשה תשפר את יעילות ההגשה, אך היא לא מתקנת מודעות לא טובות. אם הביצועים חלשים זה לרוב באסטרטגיה, בקריאייטיב ובמגוון המודעות ופחות במבנה הקמפיין. פייסבוק מעדיפה שנים לתת למפרסם להעלות את הקריאייטיב שלו ולתת למערכת בלבחור ולהביא את המודעות לקהל הרלוונטי.

המקום של חברת שיווק דיגיטלי

דווקא עם כל החידושים הללו יש צורך בריסון מערכות חכמות אלה, מהניסיון שלנו אנחנו רואים ויודעים שהם יודעות לחדש ובאותו רגע הן גם יודעות למקסם את ההוצאה של המפרסם, כאן הידע והיכולת שלנו מגיע ואנחנו יודעים למקסם את הוצאות השיווק.
שלמה תמיר - מנכ"ל שותף בחברת מקסי-סייט, מתמחה בשיווק דיגיטלי, מדידה, אנליטיקה, פיתוח אתרים והקמת מערכות דיוור ו CRM בישראל ובעולם.

צרו קשר לגבי כל נושאי שיווק העסק שלכם באינטרנט