MXI – שיווק בדיגיטל

חזרה לשגרה- האמנם?

צוות האנליטיקה שלנו בחן בשבועיים האחרונים את השפעת אסטרטגיית היציאה של המשק ומגמות הביקוש הדיגיטליות במספר ענפים מרכזיים –

  • אקדמיה
  • תיירות
  • פיננסים
  • B2B

באמצעות שימוש בכלי מחקר מתקדמים  (מגמות חיפוש, ניתוח CRM, מאפייני גלישה ועוד) ניתחנו ובדקנו נתונים לגבי רמות הביקוש השונות למגוון מוצרים –

  • הלוואות
  • קורסים
  • תארים אקדמאים
  • חופשות בארץ
  • חופשות בחו”ל
  • קמפיינים B2B בארץ ובחו”ל

אקדמיה
תחום זה התאפיין בשמירה על רמת ביקוש ולא חווה ירידה או פגיעה כתוצאה מהמשבר. בתת-תחומים כגון מגמות חינוך אף ניתן לציין עלייה ניכרת בביקושים ברמות של 30% ומעלה.
מגמה זו של ביקוש עולה ממשיכה כעת לאחר תחילת היציאה מהמשבר.
בניתוח מגמות עולמיות-היסטוריות ניתן לראות איך תחום ההכשרות בכלל והאקדמיה בפרט זוכה לעלייה ברמת הביקושים בעתות משבר ובתקופה של עד שנתיים במהלך היציאה ממנו.

יציאה ממשבר באקדמיה

תחום האקדמיה בעלייה – מתוך מערכת ניתוח נתוני הלידים הייחודי של מקסי-סייט

תיירות
תחום זה הנו רגיש מטבעו למשברים כלכליים ומתאפיין במה שנקרא בענף “מאניה דפרסיה משכרת” (בשל העונתיות החזקה המאפיינת את הענף).
בבחינה של ביקוש למוצרים שונים כגון חדרי אירוח, בתי מלון, טיסות ושייט ניתן לראות באופן כללי מגמה מובהקת של עלייה בביקושים בשבועיים האחרונים, שמגיעה בתחומים מסוימים לשינוי ברמה יומית של 30% הנובעת ממספר גורמים –

  • מבצעים והנחות
  • פתיחת שמיים וחזרת טיסות
  • רצון עז של הלקוחות ליציאה לחופשה

חשוב לציין נתון מפתיע יחסית בנוגע לתחום השייט בו ישנה עלייה מובהקת ברמות הביקוש וההזמנות. זו מגמה שזוהתה בימים האחרונים במדינות נוספות אשר מתחילות לצאת מהמשבר.

יציאה ממשבר התיירות

תיירות במגמת עליה יומית מתמדת – מתוך כלי ניתוח מגמות הביקוש של גוגל

B2B

פוטנציאל בעלי העסקים בדיגיטל גדל בצורה משמעותית! היום ניתן למצוא מעל 45,000 בעלי עסקים קטנים ובינוניים בדיגיטל כמעט בכל רגע נתון. למה? פשוט מאוד: אין כנסים, אין תערוכות, אין פגישות, בקיצור – כמעט ואין אוף-ליין. במקומו אנחנו עושים שיחות מקוונות, מקדישים יותר שעות מול המסכים השונים כדי לעשות עסקים ואת זה המשווקים יכולים לנצל בצורה משמעותית, יחד עם הצעה נמוכה, לקהל הנכון, בתזמון המדויק. ישנו לקוח בתחום ה-B2B שאנו מלווים מזה כ-6 שנים, שבעקבות הנתונים הללו הצלחנו להגדיל לו את כמות ההמרות ב 27.8% בתקופה זו בהשוואה לממוצע הכללי שלו, תוך שמירה על איכות סגירה זהה לחלוטין.

יציאה ממשבר B2B

גידול בביקוש לפתרונות פיננסים לעסקים וחברות – מתוך חשבון הפרסום של הלקוח

פיננסים

מענק ראשון, שני, שלישי, רביעי… מושגים שכבר חוזרים בכל שיחת עבודה. ברור לכולנו שהיציאה מהמשבר לא תהיה מהירה כמו הכניסה אליו, ולכן אנו רואים ביקוש הולך וגדל לפתרונות פיננסים שונים לטובת הישרדות ובניית תהליך צמיחה. השתמשנו במידע זה עבור לקוח שעוסק בתחום מתן פתרונות פיננסים לעסקים, וראינו יחד איתו גידול של 28% בכמות ההמרות, בהשקעה זהה לתקציב שהיה נתון בעבר.

יציאה ממשבר פיננסים

יותר פניות מבעלי עסקים – על אותו הכסף, מתוך חשבון הפרסום של הלקוח

לסיכום – ידע זה כוח! ובדיגיטל בעידן הקורונה זה ה-game changer בין קמפיין כושל להצלחה מסחררת. אז לפני שאתם חוזרים לפרסם – בדקו את מצב השוק שלכם, את המגמות היומיות שלו ואת הפוטנציאל הגלום בו. בהצלחה!

Skip to content