MXI – שיווק בדיגיטל

לאחרונה סיימנו תהליך של בניית אסטרטגיה דיגיטלית בינלאומית לחברת סטארטאפ עם מוצר B2B, ישבנו לראיון קצר עם משה אלישע המנהל המקצועי שלנו ואחד מאנשי המקצוע המובילים לבניית אסטרטגיות, ביקשנו ממשה שיספר לנו קצת על התהליך המקצועי והאתגרים המשתנים בתהליך שכזה.

1. באיזה תחום חברת הסטארטאפ עוסקת – 
מדובר בחברה אשר הטכנולוגיה שלה קיבלה פרסים והמלצות בשוק הבינלאומי, המוצרים של החברה מתאימים לארגונים וחברות לסנכרון משימות בין אנשי השטח למשרד.

2. כיצד ניגשים לתהליך שכזה
קודם כל, מתחברים באמת. לארגון, לאנשים שיצרו אותו, לאלו שבתוכו כרגע, מבינים מה מניע אותם, למה הם יצרו את זה, איזה בשורה השירות / המוצר שלהם מביא לעולם –  קורה הרבה פעמים בדיוני הרקע שהצוות של הלקוח פתאום נשאלים שאלות שאולי הם אף פעם לא נגעו בהם – ומשם יוצאים עם השלב הראשון, פרופיל חברה מלא ומפורט וממנו מתחילים את כל בניית האסטרטגיה.

משה אלישע על אסטרטגיה דיגיטלית

3. יש הבדל בין אסטרטגיה לשוק המקומי לבין הבינלאומי ?
בהחלט, האסטרטגיה בנויה מ 14 שלבים, והפן הגלובלי משפיע על הרבה מאוד מהם. הקהל, השפה, היעדים, המסרים – הכל צריך להיות מותאם למיקום הגיאוגרפי בו החברה רוצה לפעול

4. מה האתגרים “הרגילים” שעמדו בפניך בזמן פיתוח התהליך ומה האתגרים הקיימים כיום בתקופה של משבר גלובלי
זה מתחלק ל – 2, בהיבט הטכנולוגי, תהליך איסוף הנתונים מהנכסים הדיגיטליים של הלקוח הוא קריטי להצלחה, וניתוח נכון של הנתונים עוד לפי תחילת הפרסום חוסך ללקוח הרבה מאוד כסף, וזה בעצם האתגר הראשון, ניתוח נכון ומדויק של נתוני הלקוח מכל הנכסים שלו, החל מגוגל אנליטיקס ועד דאטה-בייס הלקוחות הקיימים. בהיבט הקריאטיבי, בשת”פ עם צוותי התוכן והגרפיקה, להציג קונספט ויזואלי וטקסטואלי שיספר את כל הסיפור של הארגון והמוצר בתמונה אחת עם משפט אחד.

כולם היום מדברים על “תהפוך את המשבר להזדמנות” – לדבר זה קל, לעשות את החלק הקשה, וזה מה שאנחנו מנסים לייצר עבור הלקוחות שלנו, במקרה הנ”ל הרבה מאוד מסוגי הקשרים הפיזיים בארגונים שיצרכו את השירות הזה יכולים לעבור תהליך דיגיטלי חכם בזכות אותו מוצר, ואת זה הבאנו לידי ביטוי בקונספט הפרסומי.

5. מה הלקוח מקבל בסיום תהליך שכזה ?
מסמך אסטרטגי מלא ומפורט, מעוצב בקפידה וכולל בדרך כלל כ – 80 שקפים מלאים בתוכן רלוונטי ואיכותי שנוגע בכל היבט בתהליך השיווק הדיגיטלי של הלקוח. כולל תחזית פרסום, הגדרת מטרה ופריסת מדיה מלאה. זה בעיקר נותן ללקוח ודאות, כמה אני הולך להשקיע, מה אני צפוי לקבל מזה ואיך הולך להיראות מערך הפרסום הדיגיטלי שלי בכל נקודות זה

6.טיפ אחד או שניים לחברות B2B אשר רוצות להתפתח בדיגיטל בישראל ובשוק הבינלאומי
באנלי אבל הכרחי – אל תוותרו על בניית תהליך אסטרטגי, זה לפעמים לוקח זמן, מצריך גם משאבים פיננסיים, לא תמיד מסתדר עם הדרישות של המנכ”ל לתוצרים כאן ועכשיו… אבל מניסיון, לא רק שזה יעמיד אתכם כמנהלי שיווק בפוזיציה הרבה יותר מקצועית ומוערכת, אלה גם יפתור את כל הנקודות הפתוחות בצורה מושלמת.

Skip to content