MXI – שיווק בדיגיטל

שיווק כנס B2B שעבר ל OnLine, יכול להיות הצלחה מסחררת או נועד לכישלון?

בנוסף, למי זה מתאים?
נסיים עם טיפ קטן בסוף המאמר.

עולם הכנסים הבינלאומי שינה פורמט בשנה האחרונה, כנסים אשר בכל זאת מתקיימים עושים זאת באופן מקוון.

לאחרונה הוצאנו לפועל קמפיינים דיגיטליים ל 3 לקוחות B2B , עבור תערוכות שעברו מהOFFLINE ל ONLINE ולמרות המצב התקיימו.

תערוכה 1 – תחום הייצור התעשייתי אשר מתקיימת מידי שנה בפולין

תערוכה 2 – תחום תעשיית המים אשר מתקיימת מידי שנה באנגליה

תערוכה 3 – תחום התיירות אשר מתקיימת מידי שנה בלונדון


למה שמישהו ירשם לזה ? אין קפה, אין בופה, אין הגרלות ואין סמפלים מהדוכנים
הכל נכון, אבל :

זה זול ונגיש יותר למשתתף
יש אפשרות להיות במספר גדול יותר של סדנאות ONLINE
ניתן לקבוע מראש יותר פגישות
פשוט אין היום ברירה אחרת 😊

ועל מה הדיגיטל לא הצליח לגשר (וכנראה שגם לא יצליח…)

חסרה מאוד הפגישה פנים אל פנים ויצירת קשר בינאישי
אין אפשרות פיזית לחוש את המוצר

אז מה לקוחותינו רצו שנשיג עבורם ?

1. חשיפה ומודעות – על מנת שמשתתפי הכנסים ייחשפו לפני ובמהלך התערוכה לפתרונות השונים של הלקוחות.

2. קביעת פגישות ONLINE לפני ובמהלך ימי התערוכה.

איך עשינו את זה ?
הבסיס לכל מהלך הקמפיין היה בניית נכסים ייעודיים

מתחם דיגטלי של הלקוח בתוך אתר התערוכה
בניית עמודי נחיתה בתוך אתרי הלקוח
בניית הרצאות מקוונות מיוחדות לתערוכה עם הרשמה מראש

במהלך 2-3 שבועות לפני התערוכה פיתחנו מערך שיווק שמחובר למערכת CRM אשר בנוי ממספר תהליכי אוטומציה (חסכון בזמן וכסף) ברשתות חברתיות (שמנו דגש על רשת חברתית עסקית לינקדאין).

דוגמאות תכלס :
דוגמא 1
באתר התערוכה מתפרסמים בעלי התפקידים אשר אליהם מיועדת התערוכה, לפי הפרמטרים האלו יצרנו תהליך שיווקי של חשיפה ומעורבות בקמפיין אשר הכיל מספר רב של תכנים אשר נחשפו לגולש בזמנים שונים והובילו אותו בסופו של דבר לרכוש כרטיס להרצאה מקוונת של הלקוח שלנו.

דוגמא 2
על פי ניתוח של מערכת ה CRM יחד עם מחקר שוק דיגיטלי, בנינו רשימה של חברות עם פוטנציאל השתתפות בתערוכות השונות, הוצאנו לפועל קמפיין שיווקי (כולל גרילה) לבעלי תפקידים מסוימים בחברות אלו במטרה לחבר אותם ללקוח ולקבוע פגישות עימם.

אז מה נסגר ? הצלחה מסחררת או כשלון חרוץ ?

– כתוצאה מתהליכי השיווק ראינו עלייה בכניסה ובמעורבות עם הנכסים הדיגיטליים, מניתוח מדד איכות גולש ראינו שאכן מדובר ברמת איכות גבוהה ובקהל יעד איכותי.

– כמות המשתתפים בהרצאות ONLINE עמדה ביעדים

– רק תערוכה אחת עמדה ביעד כמות הפגישות האיכותיות .

אז מה דעת צוות המומחים שלנו בנושא ?
– במידה ומדובר בתערוכה בה המוצר אינו פיזי בבסיסו וניתן להציגו באופן וירטואלי איכותי (למשל תיירות) הסיכוי להצלחה גדול יותר.

– כאשר מדובר במוצר פיזי (כמו קוסמטיקה, טואלטיקה ועוד) או מערכות מורכבות הסיכוי להצלחה קטן יותר.

הבטחנו טיפ קטן לסיום לאמיצים שהגיעו עד לפה (או לעצלנים שגללו רק בשביל הטיפ 😊 )

במידה וביצעתם הרצאה בכנס….השתמשו בקטעים ממנה כפוסטים ברשתות חברתיות.
יש לכך אפקט מצטבר כמו גם יש סיכוי טוב שמי שלא הגיע לכנס עדיין ידע שלקחתם חלק בכנס ויהיה איתכם בקשר בקרוב או בכנס הבא.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

קראתם מספיק? צרו קשר

Skip to content