MXI – שיווק בדיגיטל

מקרה בוחן

בניית קונספט שיווקי לחברת B2B מהגדולות במשק

בניית קונספט שיווקי דורשת ממנהלי השיווק השקעה מרובה הכוללת מחקר והבנה מעמיקה של המותג, מתחריו בשוק וקהל היעד אליו הוא פונה, חילקנו את תהליך הבנייה לארבעה שלבים

שלב 1 – מחקר שוק מקיף לגבי צרכי הלקוח

חקר שוק מבחינתו הוא הבסיס החשוב ביותר. קיבלנו מידע רב ואיכותי בנושאים הבאים:

– ביקוש למוצרים הקיימים

– פיתוח של מוצרים חדשים

– גיבוש והדגשת ערכי המותג

– האם הלקוחות מרוצים מהמוצר הנוכחי

מהתובנות האלו, יצרנו בידול למותג ביחס למתחרים.

שלב 2 – בניית קונספט פרסומי מבדל

הבעיה הגדולה של מנהל השיווק הינה הפנייה אל הלקוח הפוטנציאלי, אשר מוצף במהלך היום בעשרות ומאות מסרים שווקים, ולכן אנחנו תמיד נחפש 2 מרכיבים עיקריים –

– הבנת היתרונות של המוצר ביחס למוצרים מתחרים בשוק

– מציאת הדבר השונה מיתר המותגים בשוק כדי לייחד את המותג

שלב 3 – התאמת מסרי שיווק כלליים

האתגר של מנהל השיווק, לאחר הבנת היתרונות היחסיים אל מול המתחרים, הינו לכתוב מסרי שיווק. לאחר מחקר ומידע רב שאספנו באמצעות חקר השוק  על יתרונות המוצרים, בחרנו את מסרי השיווק בדגש על :

– להראות ללקוחות את ערך המוצרים והשירותים

– מציאת אלו יתרונות להדגיש

שלב 4 – התאמת מסרי השיווק לפי חלוקה לקהלי יעד

בתום כתיבת מסרי השיווק, התאמנו אותם לקהלי יעד, אשר חילקנו לתתי תחומים. במסגרת זו –

– קיבלנו מידע רב על הבעיות איתן קהל היעד מתמודד ואילו ערכים משפיעים על החלטות הרכישה שלו.

– על פי המידע, הכרנו את הקהל הלקוחות הפוטנציאלי, דבר שהיווה עבורנו למפתח להתאמת מסרי השיווק.

כך למעשה, מסרי השיווק הכללים התהדקו בהתאם להיכרות שלנו עם קהל הלקוחות הפוטנציאליים.

גיבוש הקונספט השיווקי שהינו חלק מרכזי בבניית התהליך האסטרטגי אפשר  למנהלי השיווק  של המותג לבנות תוכנית שיווקית אפקטיבית שתגיע לקהל מהסוג הנכון, תבדל ממתחרים ותציב את מוצרי המותג כפתרון אידיאלי.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

קראתם מספיק? צרו קשר

Skip to content