MXI – שיווק בדיגיטל

בואו נדבר על בניית קונספט שיווקי

בכל פרויקט, רגע לפני שצוללים לעומק, כמשימה ראשונה יש לבנות תחילה קונספט שיווקי. דהיינו, להגדיר מהו הפרויקט, למי מייעדים אותו וכיצד ממצבים אותו. זוהי נקודת המוצא של הייעוץ השיווקי. בניית קונספט שיווקי הוא משימה הדורשת ממנהלי השיווק השקעה מרובה הכוללת מחקר והבנה מעמיקה של המותג, מתחריו בשוק וקהל היעד אליו הוא פונה. כדי לעשות סדר, חילקנו את תהליך הבנייה לארבעה שלבים.

שלב 1 – מחקר שוק מקיף לגבי צרכי הלקוח
חקר שוק אינו דבר שמנהלי שיווק יכולים לזלזל בחשיבותו. מדובר בכלי שיכול לספק מידע בנוגע לביקוש המוצרים הקיימים או צורך שוק לפיתוחם של מוצרים חדשים. כמו כן, חקר שוק הוא הדרך לגיבוש והדגשת ערכי המותג, וכן לגלות האם הלקוחות מרוצים מכם ובהתאם לכך הם מאפשרים להשתנות ולהתאים את עצמכם בכדי לעמוד בדרישותיהם. לפי הסקת המסקנות להחליט כיצד להבדיל את המותג ביחס לאחרים.

שלב 2 – בניית קונספט פרסומי מבדל
במהלך היום אנו מוצפים בעשרות ומאות תכנים ומסרים שיווקיים שונים: בעיתון, בטלוויזיה ובגלישה קצרה בפייסבוק. וכשזה פוגש את המותג, המוקף במתחרים, נצטרך למצוא את הדבר השונה מיתר המותגים בשוק. בניית קונספט פרסומי מבדל הופך למרכזי וחשוב ועלינו להבין את היתרונות של המוצר ביחס למוצרים מתחרים בשוק, ומענה על שאלות חשובות, כגון: כיצד המוצרים ישפיעו על הלקוח הפוטנציאלי. השיווק היעיל ביותר נובע מרגשות הצרכנים, וחיבור שכזה נוצר כאשר אתה יכול לבטא את התועלת שהמותג מספק.

שלב 3 – התאמת מסרי שיווק כלליים
ברגע שמבינים מה קורה בשוק והמשאבים העומדים לרשותנו, הגיע הזמן לבחור את תמהיל השיווק לקידום המותג בצורה יעילה. כיצד להראות ללקוחות את ערך המוצרים והשירותים ולשכנע אותם לבצע רכישה. אלו יתרונות להדגיש והאם להשתמש בדיוור ישיר, פרסום מקוון, קידום אתרים, מודעות טלוויזיה או תערוכות אשר יהוו דרך יעילה להגיע ללקוחות.

שלב 4 – התאמת מסרי השיווק לפי חלוקה לקהלי יעד
להגדיר את קהל היעד, לחלקו לתתי תחומים ולהבין עם אלו בעיות הוא מתמודד ואילו ערכים משפיעים על החלטות הרכישה שלו, זו משימה של ממש. כדי להמחיש, דמיינו את הסיטואציה הבאה: הוזמנתם לאירוע יום הולדת של קרוב משפחה. אתם רוצים להפתיע אותו במתנה, אבל לא מספיק מכירים כדי לדעת מה הוא אוהב. כמובן שאפשר לקנות חולצה ולהשאיר פתק החלפה, אבל אם תרצו ממש להלהיב אותו, תצטרכו לדעת עליו קצת יותר. וכך גם בשיווק. הכרת קהל הלקוחות הפוטנציאלי היא המפתח להתאמת מסרי השיווק.

לאחר גיבוש הקונספט השיווקי, ניתן להשתמש במידע כדי לבנות תוכנית שיווקית אפקטיבית שתגיע לקהל מהסוג הנכון, תבדל ממתחרים ותציב את המותג כפתרון אידיאלי.

עם זאת, אסטרטגיה שיווקית טובה צריכה לצמוח ולהתפתח עם הזמן, תוך התאמה לשינויים בשוק וגם בארגון עצמו. על כן, מומלץ לבקר מחדש באסטרטגיית השיווק לפחות אחת לרבעון כדי לוודא שהיעדים אכן מתגשמים.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

קראתם מספיק? צרו קשר

Skip to content