MXI – שיווק בדיגיטל

מודל AIDA לפרסום באינטרנט

מודל AIDA לפרסום באינטרנט

בעולם של היום, אנחנו בני האדם מקבלים מסרים רבים ושונים, לחלקם אנחנו מגיבים ולחלקם לא, לעיתים אף מתעלמים. חלק מהמסרים מגיע מעמוד הפייסבוק, סרטוני יוטיוב או טלוויזיה, שלטי חוצות, שלטים על משאיות ואוטובוסים, אפילו מחנויות ראווה של חנויות.

בעולם הפרסום בכלל ובעולם פרסום באינטרנט בפרט יש צורך להיות חד, ישיר ובעל משמעות עבור הצרכן הסופי. לכן חלק מהקמפיינים אותם אנחנו מובילים מכילים את הדרך הבאה, אותה כינינו בקיצור שלה: תער”פ.

התער”פ כולל מספר שלבים והוא נסמך על שיטה אמריקאית שנקראת AIDA. בשיטה זו אנו נרצה להשיג את תשומת ליבו של הצרכן, ליצור אצלו עניין, לגרום לו לרצות את המוצר ולבסוף לגרום לו לבצע פעולה שתקדם אותו אל המוצר של הלקוח שלנו.

שיטת תער

1. תשומת לב – attention

בעולם רווי פרסומות ומסרים בפלטפורמות רבות, אתה צריך להיות מהיר וישיר כדי להשיג את תשומת ליבם של האנשים, כך גם פרסום באינטרנט

להשתמש במילים או תמונות חזקות שייתפסו את העין של הקורא, לגרום להם לעצור ולנסות להבין מה המסר הבא שלך.

2. עניין – interest

אחד השלבים הכי מאתגרים, כי אחרי השגת תשומת הלב יש לך כמפרסם מספר שניות כדי לעניין את מספיק את הצרכן כדי להשיג את העניין שלו במסרים הבאים שלך ולבסוף במוצר שלך.

כל מה שתעשה צריך להתמקד בצרכים של הלקוח, זאת יחד עם נקודות חוזקה ומענה על צרכים לפי נקודות וכותרות משנה.

3. רצון – desire

שלב אחרי שלב כשמגדילים את העניין של הצרכן במוצר שלך צריך לעזור לו גם להבין מה אתה מציע בצורה אמיתית ומחשית.

אפשר לבצע זאת ע”י פניה לצרכים ולרצונות שלהם.

אז במקום לומר “המוצר שלנו יבצע 1,2,3” צריך לומר “המוצר שלנו יעזור לך להשיג 1,2,3 כדי לשפר את חווית ה…. בבית / בעסק”

לא לדבר רק על תכונות כי אם על תועלות, לא מה המוצר מכיל, אלא במה הוא יתרום לצרכן.

4. פעולה – action

כמו צרכנים רבים, אנחנו נוטים להיות סקפים ופחות מאמינים כשאנחנו רואים מאמצי שיווק. זה כבר לא מספיק לומר שהמוצר הוא הנמכר ביותר, אלא צריך להוכיח שהוא אכן הנמכר ביותר.

כך שנביא גם דוגמא לכך ע”י ציטוט אדם או מקור סמכות דומה כדי שנוכיח לצרכן שאכן זה המוצר הנמכר ביותר.

רגע לפני הסיום צריך להכיל פעולה שהצרכן צריך לבצע, צריך לקרוא לו לבצע אותה כך שיקליק על קישור של המוצר ויזמין ישירות באתר או בטלפון.

אל תשאירו לצרכן לחשוב לעצמו מה עליו לבצע, אימרו לו בקול גדול.

דברו אליו בלשום ציווי של ממש כך: הזמן! התקשר! לחץ כאן!

אחרת זו תהיה עוד פרסומת בה הגולש נחשף אל המוצר שלך אך לא ביצע כל פעולה והמשיך בחייו מבלי לבצע כל פעולה בה הוא אפילו ייתקרב אל המוצר שלך.

כדי לפרסם באינטרנט בשיטת התער”פ ולהביא את המוצר או השירות שלך אל הלקוחות חדשים שלך, נשמח לבצע ליווי של תהליך השיווק שלך באינטרנט

קראתם מספיק? צרו קשר

צרו קשר לגבי כל נושאי שיווק העסק שלכם באינטרנט

Skip to content