MXI – שיווק בדיגיטל

לקדם את ההסברה של ישראל ברשתות החברתיות

הלקוח שלנו “מוזיאון ידידי ישראל” הינו מוזיאון בירושלים, המציג באופן אינטראקטיבי את סיפורה של מדינת ישראל ומוקיר תודה לאלו שסייעו בהקמתה. אלא שמאז ה-7 באוקטובר בעלי המוזיאון לקחו על עצמם משימה נוספת: להתגייס למען ההסברה של ישראל לעולם – ואנחנו במקסי התגייסנו יחד איתם.

אין ספק כי המלחמה בעזה, שפרצה ב-7 באוקטובר 2023, השפיעה על עסקים רבים בישראל ואף בעולם, רובם באופן שלילי. גם “מוזיאון ידידי ישראל”, הידוע לא פחות בשם “Friends Of Zion”, ספג בהתחלה מכה קשה, הן כלכלית נוכח ירידה דרסטית במספר המבקרים במוזיאון נוכח המצב, והן מוראלית נוכח הפגיעה הקשה במדינת ישראל שהיא הליבה ומושא ההערצה של המוזיאון. אולם לאחר כשבועיים של התאוששות והפנמה, במוזיאון החליטו לנצל את המצב למטרה אחרת, חשובה לא פחות מבחינתם מהבאת מבקרים ומכירת מוצרים – התגייסות למען ההסברה של ישראל למול העולם.

בהיותו מוזיאון הפונה לא רק לישראלים כי אם ליהודים ותומכי ישראל ברחבי העולם, מייסד המוזיאון ד”ר מייק אוונס וחבריו לצוות לקחו על עצמם את המשימה והחלו לעבוד במטרה להסביר לעולם את שארע: הם יצאו לשטח, לישובי העוטף שנפגעו, דיברו עם אנשים שניצלו וחוו את הזוועות, הזמינו למוזיאון הורים שכולים, והכל תוך כדי צילום ועריכת וידיאו מקצועיים עד יצירת אייטם גמור ומוכן לפרסום. ופה אנחנו במקסי נכנסו לתמונה.

תרומתנו הדיגיטלית למאמץ המלחמתי
מבחינת הנכסים הדיגיטליים, חוץ מאתר אינטרנט, אנחנו מבצעים ניהול רשתות חברתיות ומתפעלים עבור המוזיאון את הדפים שלו ברשתות החברתיות, בעברית ובאנגלית: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדין ויוטיוב. כל פעם שקיבלנו אייטם מוכן – בין אם גרפיקה סטטית ובין אם סרטון – ביצענו את ההתאמות הנדרשות והעריכות הנוספות על מנת להוציא את המקסימום מכל אייטם. קודם כל החלטנו לאיזה קהל יעד מתאים כל אייטם (ישראלי ו/או בינ”ל), ובעקבות זאת הוספנו כתוביות או תרגום לאנגלית או עברית. לאחר מכן, שיפרנו את איכות הסאונד והתמונה (אם נדרש). בנוסף, יצרנו מכל אייטם גם סטורי ולעתים גם Reel כדי להגביר את החשיפה. לאחר זמן קצר, פתחנו עבור הלקוח חשבון בטיק טוק והתחלנו להעלות גם לשם תכנים. כמובן שכל אייטם קיבל גם תיוגים והאשטגים רלוונטיים שהיו בולטים אז, כמו #HamasIsIsis, #StandwithIsrael ועוד.

מספרים, רבותיי! מספרים!
בעקבות עבודה מאומצת מצד המוזיאון, מספר האייטמים שערכנו ופרסמנו עבורו הוא לאין שעור גדול יותר מכל לקוח שאי פעם עבדנו איתו. רק כדי לסבר את האוזן: מאז ה-7 באוקטובר ועד סוף שנת 2023 פורסמו יותר מ-700 תכנים! מדובר בממוצע של יותר מ-8 תכנים ליום! התכנים האלו הגיעו לכ-100 מדינות ברחבי העולם וזכו למאות מיליוני חשיפות. לפי הנתונים של מטא (פייסבוק) בלבד, חלה עלייה של 61% בחשיפה של הפרסומים באנגלית לעומת אותה תקופה אשתקד, ועלייה של 81% בחשיפה בדפים בעברית. מספר העוקבים, נכון לכתיבת שורות אלה, עומד על 947,000 וממשיך לעלות.

עלייה גם במכירות המוצרים
בנוסף לרווחים מהגעת מבקרים, למוזיאון יש גם חנות אינטרנטית (online) המוכרת מגוון של מוצרים הקשורים – בדרך זו או אחרת – למדינת ישראל ולתמיכה בה ובאזרחיה: חולצות, כובעים, תכשיטים, יודאיקה, ספרים, תיקים ועוד. גם בתחום זה אנחנו במקסי פעלנו רבות כדי לסייע ככל הניתן בחשיפה ובהגעה ללקוחות פוטנציאלים. כך, למשל, גדלו מספר המכירות וההזמנות ביותר מ-1300%(!) באוקטובר 2023 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ביחד עם הלקוח גם הגענו להבנה, כי מעבר לרווח הכספי, המוצרים שמציעה חנות המוזיאון תורמת לחיזוק הקשר הרגשי בין ישראל לשלל האוונגליסטים בארה”ב ומדינות נוספות, מה שתורם רבות לתדמיתה וחוסנה של ישראל בעולם.

“מוזיאון ידידי ישראל” מבחינתנו הוא דוגמא יפה לשיתוף פעולה והתגייסות בין לקוח לבין סוכנות שיווק דיגיטלי, ומה ניתן לעשות כאשר עובדים ביחד למען חזון ומטרה משותפת. ככל שהלקוח מספק לנו יותר חומרים לעבוד אתם, כך ניתן לייצר יותר תוכן פרסומי, להגדיל חשיפה, להגיע ליותר קהלים ומכאן גם להגדיל רווחים. זה לגמרי אפשרי.

צרו קשר לגבי כל נושאי שיווק העסק שלכם באינטרנט

Skip to content