MXI – שיווק בדיגיטל

להעביר מותג
מ OffLine ל OnLine
מקומי ובינלאומי

ראיון קצר עם אלמוג איטלי על תהליכי מיתוג דיגיטלי ודוגמאות מה “שטח”

מה זה אומר בכלל ?
נראות המותג, מסרי השיווק ולעיתים אף המוצר עצמו אצל חברות וארגונים שונים עוברים התאמה בתהליך המעבר והכניסה לעולם הדיגיטל, לדוגמא אציין את כרטיס אדי, מדובר במותג מוכר וידוע שהתחיל דרכו לפני יותר מ 40 שנה, תהליך המעבר של מותג בסדר גודל ארצי מצריך התאמות לדיגיטל בכל שלבי התהליך, למשל התאמת אפשרות החתימה על הכרטיס בדיגיטל אשר הצריכה שינוי תפיסה (גם ברמה הרגולטורית) והתאמה טכנולוגית (UI/UX ומערך DB מאובטח) ובעיקר הנגשה יעילה המאפשרת חתימה מהירה תוך 30 שניות, כמו גם התאמת נראות הכרטיס עצמו.

האם התהליך שונה בין חברת B2B לחברת B2C?
ישנם מרכיבים דומים כמו התאמת לוגו ושפה עיצובית (אשר לרוב נבנים תחילה ברמת OFFLINE)
הבדל שאני יכול לציין בתהליך בין חברה / ארגון B2B אל מול חברה שהיא B2C , קשור לעולם הe-commerce שמצריך תהליך שונה גם ברמת התכנון וגם ברמת הביצוע הטכנולוגי ונוגע לקהל קצה צרכני, לדוגמא לאחרונה עלה לאוויר אתר מחודש של השטיח המעופף לתיירות פנים כאשר התהליך התמקד במסע הגולש להזמנה ללא צורך במוקד טלפוני ובהעברת משקל מהOFFLINE (מוקד טלפוני) ל ONLINE.

כמה זמן אורך תהליך כזה?
זה משתנה מאוד, התהליך מורכב ממספר שלבים כאשר השלב הראשון הינו שלב תכנון והתאמת האסטרטגיה לדיגיטל, זהו שלב יחסית מהיר שלוקח חודש – חודשיים.
השלב השני בו מוציאים את תהליך המעבר לדיגיטל תלוי במספר פרמטרים שונים, אחד מהם הינו מורכבות המוצר, אני יכול לציין 3 חברות B2B גדולות מתחומים שונים (מסנני מים, ייצור פלסטיקה, שירותים פיננסים) עם מוצרים מורכבים להצגה בדיגיטל אשר ביצענו להם תהליך של “פירוק והרכבה” על מנת להתאים את סיפור המוצר לעולם הדיגיטל, ברמה אישית אני רוצה לציין את תהליך “האנשת” מסנן מים שביצענו, זהו אתגר גדול בו הפכנו מוצר “יבש” למוצר חי ופעיל בדיגיטל.

אלמוג איטלי

 

יש הבדל בתהליך מיתוג בינלאומי לבין מיתוג למוצר מקומי?
ברוב המקרים התהליך הבסיסי של התאמת המותג לדיגיטל דומה, מעבר לזה השלבים הבאים להעברת מותג לדיגיטל בינלאומי מצריך התאמה למגוון קהלי יעד גדול יותר, לאחרונה סיימנו תהליך כזה עם מותג INSPIRE, זהו מותג בינלאומי של סיורים מקצועיים ברחבי העולם אשר בשנתיים האחרונות נמצא בתהליך של בנייה וחדירה לדיגיטל, תכנון התהליך הצריך חשיבה רחבה על מגוון קהלי יעד בשפות שונות ובמיקומים שונים ברחבי העולם.

מה הטיפ שלך למנהל השיווק / מנכ”ל שמתכנן מהלך כזה ?
חייבים מסמך תהליך כתוב מפורט ומסודר
לפני כמעט 20 שנה הייתי מעורב בתהליך ראשוני כזה בשוק הישראלי, העברת מותג חברת התיירות הדקה ה-90 לעולם הדיגיטל, זה היה תהליך שלקח מספר חודשים בבסיסו ולאחריו עבר לשלבים מתקדמים יותר.
מאז אני תמיד ממליץ לכל מנהל שיווק ומנכ”ל לבנות מסמך תכנון כתוב ומסודר לתהליך, אשר כולל את כל הפרטים הקטנים, לו”ז, תקציב, יעדים ומטרות.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

קראתם מספיק? צרו קשר

Skip to content