MXI – שיווק בדיגיטל

לאן מסיטות חברות ה-B2B תקציבים?

ישנו סיפור שיווקי ידוע על סטארטאפ ישראלי שניסה במשך זמן רב להגיע לשני בכירי רכש באמריקן איירליינס וביונייטד ללא הצלחה, עד שעלה על הטריק הבא -פתחו דוכן בתערוכת ענק בגרמניה בה היה ידוע שהשניים ישתתפו ופעמיים ביום ביצעו הגרלה של פרס בין משתתפי התערוכה. “במקרה” הזוכים היו אותם שני בכירים שכמובן באו לקחת את הפרס (מסתבר שכל אחד רוצה להביא לילד שלו דובי מזכרת). מכאן הדרך לפגישה ומכירה הייתה פתוחה…
ובכן, בעתיד הנראה לעין תערוכה או כנס יקרו – אם יקרו – בעוד הרבה זמן. אז מה כן עושות חברות B2B אשר חלק ניכר מהשיווק נעשה עד כה בדרך זו?
לאחרונה אנו רואים מספר חלופות והסטת תקציבים לכיוון הדיגיטלי.

האפשרות לכוון ולמצוא את קהל היעד בדיגיטל התפתחו מאוד בשנה האחרונה – מפיצים / אנשי רכש / מנהלה ועוד.

להלן דוגמאות מהמשבר האחרון –

  • חברה תעשייתית גדולה בהיקף מכירות של מאות מיליוני שקלים אשר מפעילה מספר קווי ייצור שונים לשוק האירופי ושעיקר השיווק נעשה עד כה ב-OFFLINE, בעיקר דרך כנסים ותערוכות, ביצעה שינוי כיוון שיווקי של כמעט 180°. החברה החליטה לצאת בקמפיין מיתוגי בינלאומי במגוון שפות ברחבי הרשת ולמעשה הסיטה את רוב תקציב השיווק לדיגיטל תוך שינוי אסטרטגיה שיווקית.
  • חברת B2B נוספת העוסקת בתחום המים בנתה אסטרטגיה שיווקית להתרחבות בארה”ב ובאמריקה הלטינית בהסתמך בעיקר על חיבור למפיצים ותערוכות. עם פרוץ המשבר ביצענו יחד עם מנהל השיווק שינוי כיוון חד וכיום התחום הדיגיטלי מוביל את השיווק הן על ידי בניית מערך תוכן דיגיטלי בשפות תואמות והן על ידי יצירת שת”פ דיגיטלי עם ערוצי דיגיטל מקומיים רלוונטיים.
  • גם בארץ אחת מחברות ה-B2B הגדולות מתחום הפיננסים מבצעת בימים אלו מהלכים דיגיטליים רחבי היקף תוך שינוי אסטרטגיה כללי. השינוי כולל מלבד ערוצי מכירה גם בנייה של תהליכי שיווק אוטומטיים יחד עם הטמעת טכנולוגיה מתקדמת של שירות לקוחות ONLINE אשר סוגרת את תהליך השיווק / מכירה / שירות לקוחות באופן יעיל, אפקטיבי וחסכוני.
Skip to content