MXI – שיווק בדיגיטל

טיק טוק משאירה אבק גם לערוצי טלוויזיה

הרשת החברתית שעלתה לתודעה העולמית אי אז ב2018, עושה את הבלתי יאמן שוב.
לאחר שהשאירה אבק בתחום הווידיאו לענקיות המתחרות – יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם. ותוך זמן קצר מיצבה את עצמה כפלטפורמה הבלתי מעוררת בצפיית סרטונים ו-ווידיאו ברחבי העולם, על בסיס מחקר שנערך אשתקד על כמות השעות שגולשים צופים בתוכן ווידאו בפלטפורמות השונות; כעת טיקטוק חורכת גם את הפרסומות בטלוויזיה.

כמה עולה לפרסם פרסומת בת 30 שניות בפריים טיים?
אם שקלתם ביניכם לבין עצמכם לפרסם פרסומת בזמן הפריים טיים, נניח בארה”ב, מבלי צל של ספק בחרתם חכם. אבל בחרתם גם יקר. רק לשם הדוגמא, שידור פרסומת באורך 30 שניות בזמן שידורי ליגת ה NFL ברשת NBC בימי ראשון, (בדומה לפרסומות המשדרות בזמן משחקי הכדורגל בימי השבת) תאלץ אתכם להיפרד מ- 828,501$.
פרט שחשוב לזכור, הוא שהמחיר הנקוב מעלה, עבר שיכלול והוא נמוך בהרבה ממה שהיו גובים לפני מס’ שנים בודדות, טרם כניסתן של ענקיות הסטרימיניג – נטפליקס, אמזון פריים, דיסני, הולו ו- HBO לשוק. שחייבו את כלל ערוצי הברודקאסט לאמץ שיטות שונות ולחפש מודלים כלכליים אחרים. וגם, להוריד מחירים.

ומה קורה בישראל?
מעבר לבחירות תמידיות ובולעניים סוררים, גם אצלנו המצב לא שונה בהרבה. 2 הערוצים המסחריים המרכזיים, ערוץ 12 וערוץ 13, מנסים לשמור על אחוזי צפייה שהולכים ויורדים. וניסיונותיהם לפתח פלטפורומות סטרימינג משלהם טרם גובשו במלואם.

סליחה אדוני, “כמה זה”?
בישראל, מחירי הפרסומת נקבעים לפי נקודת רייטינג. ולכל רצועה ותוכנית יש תמחור שונה, והמחיר מאמיר גם לפי מיקום הפרסום – מסך מלא, סטריפ במסך למעלה או למטה וכו.
המחירים לפרסום פרסומת בפריים טיים נעים בין 1500 ל 2500 לנקודת רייטינג. ועל אף שהפרסום בטלוויזיה מביא עימו אמינות גבוהה למפרסם, הוא לא מדיד ויקר.

פרסומת בטיק ט(ו)ק
בשל המחירים המאמירים חברות רבות שפוגשות במחירים הללו מחפשות אפיקי פרסום חדשים, מהירים, אפקטיביים וזולים יותר. וכך הם פגשו את טיק טוק ומשפיעני הרשת.

למעשה פלטפורמת CreatorIQ שעוקבת אחר מותגים רבים, משפיעני רשת ושיח ברשת. ועובדת עם יותר מ-800 מותגים מובילים וסוכנויות פרסום, סיפקה הצצה לקרביים של השוק ונתונים מאוד מעניינים. למעלה ממחצית מהקמפיינים שהפלטפורמה עוקבת אחריהם (52%),כללו הפעלת משפיענים ב-TikTok. רק לשם ההשוואה – בין חודש אוגוסט 2021 לחודש אוגוסט ב2022 הייתה צמיחה של 31%.

ומה לגבי נפח הפוסטים שפרסמו יוצרים ומשפיעים בחסויות של מותגים, כאן מדובר כבר בעליה מטאורית של 76.5% משנה לשנה. (כאן התקופה שנמדדה הייתה 1 בספטמבר 2021, עד 31 באוגוסט 2022, ביחס ל-12 החודשים הקודמים).

למעשה הפרסום בטיק טוק עובד בצורה כה גבוהה למותגים שמפרסמים בו, שהגולשים פיתחו טרנד על אורגני (חינמי) חוצה יבשות בשם #TikTokMadeMeBuyIt, שמרמזת על הידידותיות של הפלטפורמה כלפי המותג ומוצריו – הן באפשרויות הטירגוט הגבוהות שבו, האלגוריתם המדויק המודעות של וקהל היעד שמבלה ברשת.

רוצים לקחת את החברה או הארגון שלכם לשלב הבא? Lets talk על טיק טוק 😉

קראתם מספיק? צרו קשר

צרו קשר לגבי כל נושאי שיווק העסק שלכם באינטרנט

Skip to content