דילוג לתוכן

MXI – שיווק בדיגיטל

מציאת שותפים בינלאומיים: לאתר, לחבר וליצור מהלך מנצח

בעולם גלובלי, בו גבולות מטשטשים והזדמנויות חוצות יבשות, מציאת שותפים אסטרטגיים בינלאומיים הפכה למרכיב מפתח בצמיחה של ארגונים. אך שותפות אמיתית היא הרבה מעבר לחיבור מקרי – היא תוצאה של זיהוי מדויק, הבנה עמוקה של הערך ההדדי, ואסטרטגיה נכונה שמפגישה בין עולמות לכדי מהלך אחד.

זהות, ערכים וקהל משותף

השלב הראשון בכל מהלך לשיתופי פעולה הוא להבין מי אנחנו – ומה אנחנו מציעים שלאחרים יהיה אינטרס להתחבר אליו. שותפות מצליחה נולדת כשהצדדים חולקים קהלים משלימים, ערכים משיקים או מטרות משותפות. דווקא השונות שבין הצדדים – תחומים, מיקומים, מודלים עסקיים – היא זו שיוצרת את הפוטנציאל לשלם גדול מהחלקים.
איתור שותפים בינלאומיים מתחיל בזיהוי האינטרס של הצד השני – מה הוא ירוויח מהקשר הזה, ואיך אנחנו נוכל להציע לו ערך ממשי. שותפות אמיתית לא נולדת מתוך צורך שלנו, אלא מתוך צורך משותף.

מציאת שותפים בינלאומיים
מציאת שותפים בינלאומיים

איתור חכם שמבוסס על דאטה ודיגיטל

אחד היתרונות של פעילות שיווקית בינלאומית הוא הגישה הבלתי מוגבלת למידע. מנועי חיפוש, רשתות מקצועיות, קבוצות סגורות ואפילו פרסומים רשמיים – כל אלו מספקים לנו כלים להבין מי הפעילים המרכזיים בזירה, מה תחומי הפעילות שלהם, ואיך הם מתקשרים עם הקהלים שלהם.
אנחנו ב-MXI משלבים טכנולוגיות של Social Listening, ניתוח תכנים ומיפוי דיגיטלי של קהלים כדי לאתר שותפים פוטנציאליים בצורה חכמה. החיפוש הוא לא רק גיאוגרפי – הוא תוכני, ערכי, ולפעמים גם רגשי. זהו מחקר שטח שמתנהל בזירה דיגיטלית.

מגע ראשוני וחיזור מושכל

גם בעולם של ביזנס – שותפות טובה נבנית כמו כל מערכת יחסים. לא שולחים הצעה קרה. מתחילים בבניית נוכחות, ביצירת חיבור רך, בתקשורת לא מחייבת שמייצרת קרבה ראשונית. תוכן איכותי, אינטראקציות בפלטפורמות מקצועיות, הזמנות לאירועים או שיתופים הדדיים – אלו הדרכים שבהן מתחיל הדיאלוג.
המטרה כאן אינה למכור – אלא לעורר עניין. לגרום לצד השני לחשוב: "שווה לי להכיר את האנשים האלה". ככל שהתהליך נבנה בצורה מושכלת, כך הסיכוי לשיתוף פעולה עמוק ומשמעותי גדל.

מקרה בוחן: חיבור שמחבר בין עולמות

דוגמה חיה למה שניתן להשיג כשמפגישים נכון בין שותפים מגיעה מתוך פעילות שלנו כאן ב-MXI. ליווינו שני גופים שונים מאוד – מצד אחד, מוזיאון בינלאומי שממוקם בירושלים, אך מדבר לקהילות יהודיות ותומכי ישראל בכל העולם. מצד שני, חברת תיירות נכנסת לישראל, שמתמחה בהבאת קבוצות מאורגנות לטיולי דת והיסטוריה בארץ.

הבנו שמאחורי הקהלים של שתי החברות יש אינטרס משותף עמוק: חיבור לארץ, חיזוק הזהות היהודית או הדתית, וחוויות עומק בישראל. יצרנו שיח בין הצדדים, הצגנו את נקודות ההשקה בין הקהלים, בנינו תכנית שיווקית שמפגישה בין המסרים – והובלנו שיתוף פעולה מהותי שבו קבוצות תיירים הפוקדות את ישראל מבקרות במוזיאון כחלק בלתי נפרד מהמסלול שלהן.

עבור חברת התיירות – זו הייתה תוספת תרבותית ייחודית ומבדלת. עבור המוזיאון – זו הייתה דרך להרחיב משמעותית את החשיפה שלו לקהלים רלוונטיים שבפועל כבר נמצאים בארץ. עבור שני הצדדים – זו הייתה התחלה של מערכת יחסים אסטרטגית מתמשכת.

שותפות היא לא מילה – היא מהלך

במציאות רוויית תחרות, שותפויות בינלאומיות מעניקות יתרון אסטרטגי אמיתי. הן פותחות דלתות חדשות, מעמיקות את הקשר עם קהלים קיימים, ומאפשרות לצמוח יחד במקום לבד. אבל כדי להגיע לשם – צריך לדעת לזהות, לחזר, ולבנות תהליך אמיתי.
אנחנו ב-MXI עושים בדיוק את זה: מנתחים, מזהים, ומייצרים את התנאים הנכונים למפגש נכון בין מותגים. כי שותפות טובה היא לא מקרית – היא מדויקת, מתוזמנת, ובעיקר – נבנית מתוך הבנה.

אלמוג איטלי - מנכ"ל שותף בחברת מקסי-סייט, מתמחה בפיתוח והטמעת תהליכי שיווק בדיגיטל וחדירת שוק בינלאומי בארגונים וחברות.

קראתם מספיק? צרו קשר

צרו קשר לגבי כל נושאי שיווק העסק שלכם באינטרנט